Kas veebireklaamiga saab (ratsa) rikkaks? Kõigil on ju ootused kõrgel, miljardite eest ostetakse portaale, veebisaitides töötavad kümned ajakirjanikud, kelle palgaraha loodetakse teenida veebireklaamist. Ega siis midagi, proovisime järgi.
Ca 15 000 unikaalset külastust kuus, mis siis sellega ka teeniks?
1. Google Adsense. maksavad klikkide pealt vastavalt klikitud reklaami ad rate´ile. See on seni kõige kasulikum programm olnud. Väga kõikuv tulu on Adsense´il ka just selle ad rate´i pärast. Mõni päev teenib paar dollarit, tipphetkedel kuni 10 dollarit päevas. Kommiraha jah, aga serverikulud saab tasa. Millegipärast kadus aga eilsest Google´i reklaam veebist ära. Reklaami kohal on tühi kast. Vaid ingliskeelsetel lehtedel näidatakse Eesti reklaame. Adsense´i FAQ leht pakub, et äkki on leheküljel pornot. Omateada pole. Äkki siiski otsustati, et kummalises eesti keeles lehtedel igaks juhuks ei näita?
2. Klikivabrik. Nemad tahavad ainult suuri 728x90 punktiseid bännereid näidata. Ja suure bänneriga oleksid nad heameelega ikka väga suurtel lehekülgedel. Nende pakkumisega oleks teenistus Adsense´ist tunduvalt väiksem, aga stabiilsem, sest neid ei huvita klikkimised, vaid makstakse CPM skeemiga ehk iga tuhande näitamise eest mingi kopikas. Väike bänner on neil küll ka pakkumises, aga seda ei pidavat reklaamiostjad tahtma ja selle CPM on veelgi nirum.
3. Textads. Neile tuleb jätta oma kontaktid vastavas kontaktivormis ja rohkem tülitada ei tohi - kui viie tööpäeva jooksul ei vastatud, siis järelikult Textadsile sait huvi ei pakkunud. Äraütlevat vastust nad saatma ei hakka. Korduvalt ei tohi ka registreerida. Kuna vastust pole paari kuu jooksul tulnud, siis pole saanud seda süsteemi ka proovida. Küll aga on nende bännereid näha üsna väikestel kodulehtedel, võib-olla kunagi registreerisid nad kõiki.
4. SmartAd. Alustav müügipõhise veebireklaami kanal. Makstakse vaid tehingute eest. See ilmselt on veelgi kõikuvama sissetulekuga variant, sest kui keegi ikka ostab sinu veebi kaudu maja või auto, on kena rahapakk tulemas, kui aga mingi tikutoosi, siis ei teeni tervet sentigi. Nad saatsid mulle kaks koodijuppi veebi ülespanemiseks, et kui müük lahti läheb, saaks automaatselt näitama hakata. See nende javascript aga kipub veebilehte aeg-ajalt läbustama, ei teagi milles probleem. Siiamaani pole neil müük lahti läinud.
5. Travelnow, Amazon jt. Välismaised müügipõhised saidid on üsna sarnased Eesti SmartAdsiga, kuid nendega pole teenistus kaugeltki kindel. Olid ajad, mil Travelnow reisibroneerimissüsteemi kaudu tellisid paljud eestlased autorenti ja hotelle, nüüd aga on veebis krediitkaardimaksmise ohtudega ära hirmutatud kodumaised kliendid peaaegu lakanud netist krediitkaardiga tellima. Üksikuid välismaalasi eksib vaid eestikeelse lehe kaudu omale reisi broneerima, põhiliselt Tallinna hotellidesse. Amazoni ostusüsteem on kummaline: 5 aastaga pole ta sentigi komisjonitasu maksnud, isegi iseenda tellitud asjade eest.
Seega - veebireklaamiga (ratsa) rikkaks ei saa. Aga kui kommiraha vaja või kodulehe serverimajutus vaja tasa teenida, siis seda ikka saab - lillegi selleks liigutamata (v.a vastava koodi panek oma kodulehele).
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar